Pages Menu
FacebookInstagram
Categories Menu

Najnowsze artykuły

Twarożek z orzechami

Opublikowane przez gru 30, 2014 w Kuchnia Jacka FIT |

Pyszna kolacja w 5 minut

Składniki:

Twarożek 150 g – 1 kubek  156 kcal
Otręby owsiane 20 g   – 2 łyżki  75 kcal
Miód 5 g – 1 łyżeczka  16 kcal
Orzechy macadamia 12 g – 3 sztuki 35 kcal

Grejpfrut 150g  –  1/2 sztuki  24 kcal

Sposób przygotowania:

Twarożek przełożyć na talerz. Polać łyżeczką miodu, oprószyć otrębami i położyć orzechy . Dodać kilka rodzynek i płatków migdałów dla udekorowania.

Przybliżona wartość odżywcza:

Energia: 306 kcal

Białko: 20 g

Tłuszcz: 10 g

Węglowodany: 37 g

Kurczak hawajski klimat z ryżem basmati

Opublikowane przez gru 23, 2014 w Kuchnia Jacka FIT |

Szybkie danie obiadowe

Składniki:

Kurczak, filet 100 g – 1 połówka  99 kcal
Papryka czerwona 70 g  – 1/2 małej sztuki  17 kcal
Ananas 60 g – 2 plastry 17 kcal
Sok ananasowy 40 g –  1/5 szklanki  19 kcal
Vegeta 3 g –  1/2 łyżeczki 0 kcal
Przyprawa papryka ostra 2 g – szczypta 6 kcal
Przyprawa czosnek w proszku 2 g – szczypta 7 kcal
Pieprz czarny mielony 2 g  – szczypta  5 kcal
Cukier 2 g –  szczypta 8 kcal
Oliwa z oliwek 5 g  – 1 łyżeczka 44 kcal
Skrobia ziemniaczana 5 g –  1 łyżeczka  17 kcal
Ryż brązowy 75 g  – 3/4 woreczka  242 kcal

Sposób przygotowania:

Kurczaka pokroić wcześniej na małe kawałki i doprawić Vegetą, pieprzem i  czosnkiem.  Włożyć do
lodówki na pół  godziny. Kurczaka podsmażyć na łyżeczce oliwy, dodać  pokrojonego ananasa,  pokrojoną w kosteczkę paprykę, i doprawić ostra papryką. Zalać sokiem z  ananasów oraz wodą tak, żeby  przykryć kurczaka. Dusić pod  przykryciem kilka minut. Rozmieszać mąkę z odrobiną  wody i zagęścić sos. Doprawić  cukrem  do smaku.  Podawać z ryżem. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu.

Przybliżona wartość  odżywcza:

Energia: 481kcal

Białko: 30 g

Tłuszcz: 8 g

Węglowodany: 80 g

Serowe babeczki z płatkami migdałów

Opublikowane przez gru 23, 2014 w Kuchnia Jacka FIT |

Zdrowa przekąska

Składniki:

Cukier trzcinowy 5g –  1 łyżeczka 20 kcal
Jajo 50g 1 sztuka  –  60 kcal
Migdały, płatki 10g  – 2 łyżeczki 57 kcal
Ser twarogowy chudy 160g  – 8 plastrów 158 kcal
Skrobia ziemniaczana 12g  – 1 łyżeczka 41 kcal

Sposób przygotowania:

Piekarnik nagrzać do 180°C. Do miski przełożyć twaróg, jajka, mąkę, cukier. Składniki zmiksować
do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji. Masę serową przełożyć do silikonowych  lub papierowych foremek i posypać
płatkami migdałów. Zmniejszyć temperaturę pieczenia do 120°C i wstawić foremki do piekarnika na około 30 minut.

Przybliżona wartość odżywcza:

Energia: 336  kcal

Białko: 24 g

Tłuszcz: 9 g

Węglowodany: 40 g

Twarożek z papryką i szczypiorkiem, pieczywo graham

Opublikowane przez gru 23, 2014 w Kuchnia Jacka FIT |

Propozycja na szybkie śniadanie.

Składniki:

Twarożek 150g – 1 kubek  152 kcal
Rzodkiewka 60g   – 4 sztuki  5 kcal
Szczypiorek 15g – 3 łyżeczki  4 kcal
Chleb graham 120g – 4 kromki  265 kcal
Margaryna miękka bezmleczna 5g –  1 łyżeczka 22 kcal
Pomarańcza 150g  –  1 sztuka  48 kcal

Sposób przygotowania:

Twarożek przełożyć do miseczki. Dodać pokrojoną paprykę, cebulę i szczypiorek. Wymieszać. Chleb posmarować masłem.

Przybliżona wartość odżywcza:

Energia: 496 kcal

Białko: 31 g

Tłuszcz: 14 g

Węglowodany: 62 g

 

Karol Urbaniak miłośnik motoryzacji

Opublikowane przez gru 23, 2014 w Historie sukcesu |

Miłośnik motoryzacji, kierowca wyścigowego BM Racing Team. Urodzony w Warszawie, wielokrotnie na podium w zawodach kartingowych. 5 miejsce w klasyfikacji generalnej Samochodowych Mistrzostw Polski Kia Lotos Race. 3 miejsce w I rundzie Kartingowych Mistrzostw Polski Strefy Centralno-Wschodniej w kategorii Junior. 3 miejsce w GP Rotax Max w kategorii Junior Max (2013).

Kiedy zaczynałem swoją przygodę ze sportami motorowymi zauważyłem, że bardzo ważne jest przygotowanie fizyczne. Wtedy nawiązałem współpracę z Panem Jackiem Kłębowskim. Dzięki niemu i jego poradni bardzo rozwinąłem swoje ciało i kondycje. Dziś wiem, że treningi personalne oraz ściśle rozpisany plan żywieniowy to dobry wybór, który daje mi poczucie stałego rozwoju mojej sylwetki i sprawności fizycznej.

Nadmierne spożycie soli

Opublikowane przez gru 23, 2014 w Żywienie osób aktywnych i sportowców |

Nadciśnienie tętnicze, udary mózgu zawały serca, rak żołądka to tylko kilka groźnych powikłań zdrowotnych będących konsekwencją nadmiernego spożycia soli.

Tymczasem z badań (WHO) wynika iż Polacy spożywają jej 2 x więcej niż dzienne zalecenie.

Dzienna zalecana dawka NaCl czyli soli kuchennej to 5 g (2000 mg sodu), co jest odpowiednikiem 1 płaskiej łyżeczki do herbaty.

Z badań wynika że statystyczny Polak spożywa jej ok 11g,   a więc dwukrotnie  więcej niż zakładają zalecenia WHO.

W diecie Polaków istotnym elementem są przyzwyczajenia kulinarne, stąd też znaczącym źródłem jest solenie potraw podczas ich przyrządzania.

Warto wiedzieć że sól występuje również w codziennych produktach spożywczych:

Ilość soli na 100g produktu

Ser feta 2,75 g

Śledź marynowany  2,73 g

Szynka wiejska 2,57

Keczup 2,4

Pieczywo 1 g

 

Uwaga obecnie producenci nie zawsze podają zawartość soli na opakowaniu, czasami zamiast tego podana jest zawartość sodu (Na)         gdzie 1 g sodu odpowiada 2,5 g soli (NaCl)

Więcej informacji na: www.izz.waw.pl